Köpvillkor


Ångerrätt

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan. Vi ska ha mottagit varan inom 14 dagar för att ångerrätten skall vara giltig. Om du vill byta en produkt returnerar du produkten du vill byta, du får då pengar tillbaka och lägger en ny order. Kunden står för returkostnaden. Ingen returrätt på personliga beställningar.

Reklamation

Gaunas Design säljer alla produkter med 1 års garanti. För kunder i Sverige gäller 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Produktgarantin täcker endast ursprungliga fabrikationsfel, d.v.s. fel som fanns i produkten innan leverans. Fabrikationsfel skall konstateras av Gaunas Design, varpå kunden erhåller fri reparation alternativt en ny produkt eller pengarna åter. Detta förutsätter att alla skötselråd följts och att normal aktsamhet iakttagits. Vid ett reklamationsärende skall du kontakta vår kundservice som vidare hjälper dig med processen. Du kommer då bli ombedd att tillhandahålla bildbevis via mail på felaktigheten/den defekt hos varan där felet tydligt framgår. Eventuell återbetalning görs så snart som möjligt och senast inom 14 dagar från det att vi mottagit den defekta varan på vårt lager.

Leverans

Normal leveranstid är ca 2-10 arbetsdagar. Under högsäsong kan det ta längre tid. Paketen levereras med Posten och delas ut vardagar, enligt Postens villkor. Normalt 1-2 vardagar efter utskicksdatum. Varor som skickas norr om Hudiksvall samt Gotland kan ta 2-3 vardagar. (Med reservation för Postens hantering.) OBS gäller inom Sverige.

Leveranssätt

Vi skickar beställningar som postpaket eller brev. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Frakt

Vi tillämpar enhetsfrakt 49:- och skickas alltid spårbart.  Vid ordervärde överstigande 1000 kr bjuder vi på fraktkostnaden. OBS Gäller inom Sverige.

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss så ska vi försöka lösa det på bästa möjliga sätt. Gaunas Design står inte för postens hantering vid eventuella skador under transport. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket & brev ca 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Betalningsätt

Vi accepterar betal- och kreditkort från Visa, MasterCard, Maestro, American Express, Discover och Apple Pay. Ingen extra kortavgift tillkommer. Våra kreditkortsbetalningar hanteras av vår betalningspartner Stripe AB.

Gaunas Design är godkänd för F-skatt.